🎉 Elindítottuk új WordPress plug-inünket! Letöltés most

Nemzetközi SEO: 8 tipp a határokon átnyúló keresőoptimalizáláshoz

Ön most lefordította weboldalát, és azon tűnődik: hogyan javíthatom az újonnan lefordított weboldalam SEO-pozícióját külföldön? A SEO sokkal bonyolultabbá válik, ha több, különböző nyelvű weboldala van. Ebben a cikkben néhány tippet adunk a többnyelvű webhelyek SEO-jával kapcsolatban.

Nemzetközi SEO többnyelvű weboldalak számára: mi a különbség?

Az egynyelvű SEO esetében ki kell találnia, hogy mit akar az ügyfél, és gondoskodnia kell arról, hogy a potenciális ügyfelek ennek megfelelően találják meg az oldalát. A többnyelvű SEO extra mérföldet tesz meg: mindezt idegen nyelven kell tenned! Ez extra erőfeszítést jelent, de extra előnyökkel is jár: a többnyelvű SEO révén óriási mértékben bővül az elérhetősége. Fontos azonban, hogy figyelembe vegye az alábbi pontokat annak érdekében, hogy a nemzetközi SEO jól működjön. Ha igen, a nemzetközi SEO hatékony módja lehet annak, hogy növelje online jelenlétét más országokban. A Google Ads nemzetközi hirdetésekkel összehasonlítva a nemzetközi SEO fenntarthatóbb módja lehet annak, hogy weboldalát más országok lakói is lássák, mivel nem kell folyamatosan pénzt fizetnie azért, hogy weboldalát lássák.

Íme néhány tipp a többnyelvű SEO-hoz:

1. Nemzetközi célközönség kutatása: nemzetközi kulcsszókutatás

A többnyelvű SEO egyik első lépése a jövőbeli célközönség felkutatása. A SEO megfelel a jövőbeli ügyfelek igényeinek, ezért tudnia kell, hogy mit akarnak a külföldi ügyfelei. Tegyük fel, hogy van egy sportboltja, amelyet Németországba terjesztene ki. A holland webhelyed SEO-ja elsősorban a jégkorongról szól. A német célközönsége viszont teljesen megőrül a futballért. Akkor van értelme, hogy a német weboldalad SEO szempontjából kicsit jobban a futball körüli kulcsszavakra koncentrálj. Minden célcsoport más és más. Tudja meg, hogy mit szeretne a célcsoportja, és építse lefordított weboldalát erre.

Ezért ügyeljen arra, hogy szövegei jól meg legyenek írva. Célszerű, ha egy anyanyelvi beszélővel (akinek az Ön által használt nyelv az anyanyelve) átnézeti a szövegeit. Így biztos lehet benne, hogy weboldalát helyesen fordították le, és a megfelelő kulcsszavakat tartalmazza. Az anyanyelvi beszélő gyakran azt is tudja, hogy mely kulcsszavak a legmegfelelőbbek az Ön webhelyéhez.

Még egy tipp: ne felejtse el lefordítani az URL-eket, a meta-címeket és a képleírásokat! Ezeket a részeket túl gyakran figyelmen kívül hagyják.

Ezek lehetnek a nemzetközi kulcsszókutatás megkezdésének lépései:

  1. Brainstorming: kezdje azzal, hogy olyan kulcsszavakat talál ki, amelyek relevánsak a weboldalához és a megcélzott országhoz.
  2. Kérdezzen és nézzen körül: kérdezze meg a megcélzott országban élő embereket, hogy milyen kulcsszavakat használnak, amikor az Ön által kínált termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek. Nézze meg a konkurens cégek webhelyeit is, hogy lássa, milyen kulcsszavakat használnak.
  3. Google suggest és kapcsolódó keresések: használja a Google suggest funkciót, hogy új kulcsszavakhoz kapjon ötleteket. Nézze meg a kapcsolódó kereséseket is, amelyek a keresési eredmények alján jelennek meg, hogy további ötleteket kapjon.
  4. A Google kulcsszótervezője vagy egy olyan eszköz, mint az ubersuggest vagy a semrush: használja a Google kulcsszótervezőjét vagy egy másik eszközt, hogy megnézze, milyen gyakran keresnek bizonyos kulcsszavakra, és hogy új ötleteket kapjon.
  5. A Google Search Console felülvizsgálata: nézze meg a Google Search Console-ban megjelenített kulcsszavakat, hogy lássa, mely kulcsszavak vezetnek jelenleg az Ön weboldalára.
  6. Listák készítése: készítsen egy listát az összes összegyűjtött kulcsszóról, és rendszerezze őket fontosság szerint.
  7. Kategóriákra bontás: ossza a kulcsszólistát kategóriákra, hogy könnyebben célozhasson meg konkrét kulcsszavakat. Hozzon létre egy kategóriát a lekérdezéssel kapcsolatos kulcsszavaknak is, mivel ezek jól jönnek a blogok létrehozásakor.

2. Válasszon egy jó domain nevet vagy url-t

Hogyan válasszunk jó domain nevet vagy URL-t? Vannak dolgok, amelyeket meg kell tenned, és vannak dolgok, amelyeket nem. Néhány jó tipp:

  1. Ha a webhelyet több, különböző országokban élő embernek szánják, akkor okos dolog lehet egy általános domainnév, például .com vagy .net használata: általános domainnév használata. Ez segíthet abban, hogy webhelye jobban szerepeljen a különböző országok keresőmotorjaiban.
  2. Kulcsszavak használata a domainnévben: Ha kulcsszavakat használ a weboldal domainnevében, az segíthet abban, hogy a weboldal jobban szerepeljen a keresőmotorokban az adott kulcsszavakra. Csak győződjön meg róla, hogy ezek a kulcsszavak a felhasználó nyelvén is helyesek. Ezért mindig végezzen kulcsszó-kutatást, mielőtt kiválasztja a domainnevet.
  3. Válasszon rövid és tömör domainnevet: minél hosszabb a domainnév, annál nehezebb megjegyezni. Ezért válasszon rövid és tömör, könnyen megjegyezhető domainnevet.
  4. Csak betűket használjon: a speciális karakterek vagy számok használata a domainnévben problémákhoz vezethet a keresőmotorokkal. Ezért válasszon olyan domain nevet, amely csak betűkből áll.
  5. Használjon könnyen betűzhető domainnevet: ha nehezen betűzhető domainnevet választ, az problémákat okozhat a keresőmotorok számára, és az emberek számára is megnehezítheti a webhely megtalálását. Ezért válasszon olyan domainnevet, amelyet könnyű leírni.

3. Egy további nyelvvel nem célozza meg automatikusan az adott nyelvet beszélő országok összes lakosát.

Ha a nemzetközi piacokat célozza meg weboldalával, fontos megjegyezni, hogy az ország nem azonos a nyelvvel. Bár a .com domainnév használata segíthet jelezni, hogy webhelye elérhető a különböző országokban élő emberek számára, ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az angol nyelvű webhelye minden olyan országban megtalálható lesz, ahol angolul beszélnek.

Ennek egyik oka az, hogy milyen országkódokat céloz meg a weboldalával. Ha például az Egyesült Államokra célozza meg weboldalát, fontos, hogy a megfelelő országkódokat használja, például a hreflang címkéket, hogy jelezze, hogy weboldala elérhető az Egyesült Államokban élők számára, vagy fordítva, az Egyesült Királyságban élők számára. Hasonlóképpen, a francia nyelv használata nem jelenti automatikusan azt, hogy a Franciaországon kívüli országokban is jól láthatóvá válik. Európában például Vallóniában(Belgium) is beszélnek franciául, és Svájcban is beszélnek franciául. Svájcban és Ausztriában németül is beszélnek. Ha Önnek csak .fr weboldala van, és a weboldal technikai beállításaiban Franciaországot jelöli meg célcsoportként, akkor valószínűleg nem fog jól szerepelni Belgiumban és Svájcban, vagy egyáltalán nem fog jól szerepelni. Erre akkor például a Clonable címet használhatja.

4. Nyelvi címkék beállítása

Egy másik tipp a többnyelvű SEO javításához a megfelelő nyelvi címkék beállítása. A nyelvi címkék olyan HTML kódrészek az oldalain, amelyek a keresőmotor számára jelzik, hogy az adott oldal milyen nyelven van. Így a keresőmotor a megfelelő oldalakra irányítja a látogatókat.

Ezen túlmenően a keresőmotorok a nyelvi címkékkel lefordított oldalakat nem tekintik duplikátumnak (úgynevezett "duplikált tartalom"). Egy brit-angol és egy amerikai-angol oldalon szinte minden szinte ugyanaz lehet. A nyelvi címkék az Egyesült Királyságot vagy az Egyesült Államokat jelölik. A keresőmotor ekkor is különbözőnek látja ezeket az oldalakat. Fontos, hogy ezeket a címkéket megfelelően alkalmazza, mert segíthetnek megakadályozni, hogy webhelye rossz nyelven vagy rossz országban jelenjen meg.

Ha úgy dönt, hogy feliratkozik a Clonable weboldalra, a Clonable segít a nyelvi címkék beállításában.

5. Fordítsa le az URL-eket!

Egy másik tipp az URL-ek lefordítása. Erről gyakran megfeledkeznek! Az URL-címek rendkívül fontosak a SEO szempontjából, ezért ezeket is le kell fordítani. Egy jó kulcsszó az URL-címben nagy különbséget jelenthet. Ráadásul a külföldi ügyfelek inkább a megfelelő URL-címekkel rendelkező weboldalakat keresik fel. Ez sokkal megbízhatóbb az ügyfél számára.

Az URL-címeket többféleképpen lehet lefordítani. Kézzel is lefordíthatók. Ezután minden egyes URL-t külön-külön lefordíthat. Ez kisebb, nem túl sok oldallal rendelkező weboldalak esetében kivitelezhető. Nagyobb weboldalak esetében ez hatalmas munka lesz. Ekkor érdemes automatikusan lefordítani őket. Például a mi eszközünk, a Clonable, képes automatikusan lefordítani az URL-eket. Ez azért is praktikus, mert így az új oldalak is automatikusan lefordított URL-t kapnak. Így nem áll fenn a felejtés veszélye.

6. Egyéb műszaki beállítások

Számos technikai kérdést kell figyelembe venni, ha külföldre viszi weboldalát:

  1. Nemzetközi webhelytérképek: ha a webhelye több nyelven is elérhető, fontos, hogy legyen egy nemzetközi webhelytérkép, amely megmutatja, hogy melyik nyelven mely oldalak érhetőek el. A keresőmotorok ezt az információt arra használják, hogy megértsék, milyen nyelven van egy adott oldal.
  2. Search Console beállítások: Ha külföldre viszi weboldalát, fontos, hogy a Search Console beállításait úgy módosítsa, hogy lássa, hogyan teljesít a weboldal a megcélzott országban.
  3. URL-struktúra: Ha külföldre viszi weboldalát, fontos, hogy egyértelmű URL-struktúrával rendelkezzen, amely jelzi, hogy mely oldalak melyik nyelven érhetők el. Ez segíthet a keresőmotoroknak megérteni, hogy mely oldalak milyen nyelven vannak.
  4. Tárhely: Ha külföldre viszi weboldalát, fontos, hogy weboldalát gyorsan töltse be a célország látogatói számára. Ez azt jelentheti, hogy fontolóra kell vennie, hogy weboldalát olyan szolgáltatónál hosztolja, amelynek szerverei az Ön által megcélzott országban vannak.

7. Alaposan ellenőrizze weboldalát a hibák tekintetében!

Ha már teljesen lefordította weboldalát, célszerű ellenőrizni a hibákat. Akár fordítógépet, akár fordítót, akár egy olyan eszközt használt, mint a Clonable mindig fennáll annak a lehetősége, hogy hiba csúszik be. Ezért gondosan ellenőrizze az egész webhelyét a hibák szempontjából: URL-címek, linkek, szövegek, képek stb. Végül is egy hiba ronthatja az ügyfelek webhelyébe vetett bizalmát. Ezt természetesen el kell kerülni.

Egy tipp, hogy nézze át újra a weboldalát: kérjen meg valakit, aki nem önmaga ellenőrzi az oldalakat. Így nem olvassa túl gyorsan végig a saját szövegeit. Egy másik tipp, hogy először a legfontosabb és legnépszerűbb oldalakat keresse meg. Ha ott hiba van, azt a látogatók gyorsabban észreveszik.

8. Nemzetközi linképítés

A linképítés a SEO fontos része, és ez alól a nemzetközi linképítés sem kivétel. Az alábbiakban adunk néhány tippet a nemzetközi linképítéshez:

  1. Keressen releváns weboldalakat a megcélzott országban: fontos, hogy a linkelt weboldalak relevánsak legyenek a megcélzott országban. Ezért keressen olyan weboldalakat, amelyek népszerűek az Ön által megcélzott országban, és amelyek megfelelnek az Ön weboldalának témájához.
  2. Használja ki a helyi partnereket: ha helyi partnerekkel dolgozik együtt, könnyebben jut természetes backlinkekhez. Ezért keresse a helyi vállalkozásokkal vagy szervezetekkel való együttműködés lehetőségeit.
  3. Használja a közösségi médiát: a közösségi média hatékony eszköz lehet a backlinkek megszerzésében. Ezért keresse meg a módját annak, hogyan népszerűsítheti weboldalát a közösségi médián keresztül abban az országban, amelyet megcéloz.
  4. Használja ki a helyi hálózatépítő csoportokat: gyakran léteznek online hálózatépítő csoportok bizonyos országokban vagy iparágakban dolgozó emberek számára. Keresse meg ezeket a csoportokat, és használja ki őket honlapja népszerűsítésére és backlinkek szerzésére.
  5. Használja ki a helyi blogokat: gyakran vannak olyan blogok, amelyek kifejezetten bizonyos országokat vagy régiókat céloznak meg. Keresse meg ezeket a blogokat, és próbáljon meg partnerséget kialakítani, hogy népszerűsítse weboldalát és backlinkeket szerezzen.
  6. Használja ki a helyi sajtót: próbáljon kapcsolatba lépni a helyi sajtóval, és próbálja elérni, hogy weboldalát helyi cikkekben említsék meg. Ez egy hatékony módja lehet annak, hogy backlinkeket szerezzen, és felhívja a weboldalára a célországban élő emberek figyelmét.
  7. Használja ki a helyi rendezvények előnyeit: ha például az Ön által megcélzott országban megrendezésre kerül egy szakkiállítás, akkor érdemes megpróbálni, hogy az esemény marketinganyagaiban megemlítsék a weboldalát. Ez segíthet backlinkeket szerezni, és felhívni a weboldalára a célországban élő emberek figyelmét.
  8. Helyi eszközök használata: gyakran vannak olyan eszközök, amelyek kifejezetten bizonyos országokat vagy régiókat céloznak meg. Keressen rá ezekre az eszközökre, és próbálja meg listára tenni a weboldalát, hogy backlinkeket kapjon, és hogy felhívja a weboldalára a célországban élő emberek figyelmét.

Következtetés

A többnyelvű SEO egy lépcsőfok a normál SEO-hoz képest. Remélhetőleg ezek a tippek valamelyest segítettek Önnek. Még mindig vannak kérdéseid, vagy szeretnél többet megtudni a Clonable oldalról ? Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Még mindig vannak kérdései?

Ezután töltse ki az alábbi űrlapot.

Kapcsolódó blogok: